გაკვეთილის გეგმა

საქართველოს მდინარეები.
 საგანი
  საქართველოს   გეოგრაფია
 გაკვეთილის თემა
საქართველოს შიგა წყლები
კლასი
      IX
აქტივობის 
 მიზნები  და
  მისაღწევი
  შედეგები.
 ახასიათებს  საქართველოს  ბუბებრივ  პირობებს.
ერევნული 
 სასწავლო
 გეგმით 
 განსაზღვრული მისაღწევი 
 შედეგი
/ინდიკატორები.
მიზანი  მიღწეულია თუ  მოსწავლე
 ადგენს  მიზეზ  შედეგობრივ  კავშირებს
 ფიზიკურ  გეოგრაფიულ  პარამეტრებს 
 შორის  და  მსჯელობს მათ  გეოგრაფიაზე  (მაგ;საქართველოს  რელიეფის  ფორმებს 
 და  ჰავის თავისებურებებს  უკავშირებს
  ჰიდროგრფიული  ქსელის 
 ჩამოყალიბებაგავრცელებას ამ  მაჩვენებლების
 მიხედვით  ადარებს  დასავლეთ  და
 აღმოსავლეთ  საქართველოს;

რუკის  და  სხვა  ინფორმაციის  
გამოყენებით  ახასიათებს  მნიშვნელოვან 
გეოგრაფიულ  ობიექტებს   და  
მოვლენებს, მათგან  გამოარჩევს 
რეკორდული  მაჩვენებლების  მქონეს
 (ნალექიანობა ქარიანობა მეწყერი,და სხვა) 
და  ავსებს  შესაბამის  კონტურულ  რუკას;

რუკებისა  და  ტექსტური  მასალის 
 გამოყენებით  ღწერს საქართველოსატთვის  
დამახასიათებელ  მნიშვნელოვან 
 რესურსებს მინერალურწყლებს, 
სიმძლავრე  ენერგია,და  აკავშირებს 
 მოსახლეობის სამეურნეო  საქმიანობასთან 
აღნიშნული  მახასითებლების  მიხედვით,
აჯგუფებს  საქართველოს   რეგიონებს.

აგროვებს  ინფორმაციას  საქართველოს  
 ატლასში ადარებს საქართველოს  ორ 
 განსხვავებულ  რეგიონს თვალსაჩინო
  ნიშნების მიხედვით  (მდებარეობის
 რელიეფის  კლიმატის,
 ჰიდროგრაფიული,ქსელის  და  სხვა.
  მსგავსება  განსხვავებას  გამოსახავს
 მისთვის  მისაღები  ფორმით.

ადარებს  და  აჯგუფებს 
 საქართველოს  ენერგეტიკულ 
 რესურსებს. მაგტრადიციული
 ალტერნატიული ენერგეტიკული 
 რესურსები  გარემოს დაცვითი  
უსაფრთხოების  მიხედვით.

ეცნობა  მდგრადი 
 განვითარებისგარემოს  
დაცვით  თემებს,  
 გამოყოფს მათგან  
საქართველოსათვის  აქტუალურს  
და  მსჯელობს  გამომწვევ 
მზეზებზე  და  შედეგებზე.



გაკვეილის 
მნიშვნელობა 
 და აქტუალობა.
საქართველოს  კანონმდებლობით; – წყალი  უნიკალური  და 
უპირველესი სასიცოცხლო 
 მნიშვნელობის ადამიანის
 ცხოველთა სამყაროს   და
  მცენარეული   საფარის 
 არსებობისათვის  აუცილებელი
და  საქართველოს  ეკონომიკის
 განვითარებისათვის  უმნიშვნელოვანესი
 ბუნებრივი  რესურსია
საქართველოს  კონსტუტუციით 
 ადამიანის  ჯამრთელობისათვის 
უსაფრთხო  გარემოს 
 უზრუნველსაყოფად საზოგადოების  ეკოლოგიური დაეკონომიკური  ინტერესბის
 შესაბამისად, ახლანდელი 
 დამომავალი თაობების 
 ინტერესების  გათვალისწინებით 
 სახელმწიფო  უზრუნველყოფს 
 გარემოს  დაცვას  და  შესაბამისად
 გარემოს შემადგენელი  ძირითადი
  კომპონენტისწყლის  დაცვას.

ყველა  საქართველოში  მცხოვრები
 ვალდებულია  უზრუნველყოს 
 წყლის რაციონალური  და 
 მდგრადი  გამოყენება  და  
დაცვა არ  დაუშვას  მისი
 გაბინძურება დანაგვიანება  და  დაშრეტა.

საქართველოს  სახმელეთო 
 ტერიტორიაზე მის  წიაღში
 კონტინენტურ შელფში
 ტერიტორიულ  წყლებში  და
  განსაკუთრებულ  ეკონომიკურ
 ზონაში  არსებული  წყალი 
 საქართველოს   ეროვნული  
სიმდიდრეა  და მას 
 სახელმწიფო  იცავს.–
წყლის  შესახებ  კანონი 
 საქართველოს  პარლამენტმა 
 1997ის  16
 ოქტომბერს  მიიღო.
აქტივობისმიზნები  და მისაღწევი   სედეგები.











მოსწავლე  ახასიათებს  
და  აანალიზებს   
საქართველოს  ბუნებრივ
 პირობებს.
 შავი  ზღვის  და  კასპიის
  ზღვის  აუზის  მდინარეების 
 თავისებურებების  შესწავლა 
ყურადღების  გამახვილება
 მათ საზრდოობაზე მსგავსება
  ბანსხვავებაზე  და  განაწილებაზე.
წიგნთან  და  კომპიუტერთან  
დამოუკიდებელი  მუშაობის 
თანამშრომლობის  უნარჩვევების 
 და  ყურადღების  განვითარება
შეძლონ  ლიხის   წყალგამყოფი  
ქედის  გამოყენებით  დასავლეთის
  და აღმოსავლეთის შავი 
 და  კასპიის  ზღვის  აუზების
 T ცხრილში დახარისხება
 სათავე, შესართავი 
მიმართულება საზრდოობა,
 რელიეფის  გავლენა  
დინების  ხასიათზე რეჟიმი 
 ჰავასთან დაკავშირებით
 სიმძლავრე  ენერგია
 სამეურნეო  მნიშვნელობა
 ენერგიტიკული  და  საირიგაციო 
 მნიშვნელობის  თვალსაზრისით
 შეუძლიათ   საკუთარი  სოფლის
  მდინარეზეც  ისაუბრონ
 მოძიებული  მასალის  მიხედვით  (რომელიც  დავალებად  მიეცემა.)

სასწავლო 
 მასალა
  და 
ტექნიკური  რესურსები.







მე  IX კლასის  სახელმძღვანელო 
 საქართველოს  გეოგრაფია.
საქართველოს 
 ფიზიკური  რუკა–1;600 000,.
კომპიუტერი პროექტორი
 ცარცი დაფა ფურცლები
 ფანქარიპასტა.                                                                  

განსავითარებელი  უნარები;
  მუშაობა  რუკაზე მათ
  შორის კონტურულზე
 კომპიუტერთან  თანამშრომლობა,
  მსჯელობისნასწავლის  
გამეორებითა  და  გამოყენებით  ყურადღების  განვითარება.
  


Комментариев нет:

Отправить комментарий